PRESS
6. SZJA 1 % (civil szervezetek)
1. SZJA 1 % RENDELKEZÉSI JOG? 1.1. Az SZJA tv. 45. §-a szerint: A magánszemély külön törvényben rögzített mértékben, megjelölt kedvezményezett(ek) javára és eljárás szerint nyilatkozatban rendelkezhet az összevont adóalapja adójának az adókedvezmények, továbbá az önkéntes kölcsönös pénztári nyilatkozat és a nyugdíj-előtakarékossági nyilatkozat szerinti átutalás(ok) levonása (a külön törvény alkalmazásában kedvezmények levonása) után fennmaradó része.. read more →
5. Hogyan alakul az áfa adományozásnál?
1.1. A közcélú adomány nem minősül ellenérték fejében teljesített termék értékesítésének, szolgáltatás nyújtásának és ezáltal áfa-mentességet élvez. ÁFA tv.: 11. § (3) Nem minősül ellenérték fejében teljesített termékértékesítésnek a) a közcélú adomány, b) ha az adóalany – vállalkozásának céljára tekintettel – más tulajdonába ingyenesen enged át árumintát és kis értékű terméket. 14. § (3) Nem.. read more →
4. Mire kell figyelni tartós adomány esetén?
1.1. a Tao. tv. 8. § (1) bekezdés s) pontja szerint az adóalap megállapításakor növelő jogcímek az adóévet megelőző év(ek)ben az adózás előtti eredmény csökkentéseként, az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló törvény szerinti tartós adományozásra tekintettel elszámolt azon többletkedvezmény, amelyre vonatkozóan az adózó az adóévben a tartós.. read more →
3. Milyen kedvezményben részesül az adományozó?
1.1. Ha az adományozó belföldi illetőségű adózó – valamint meghatározott feltételek szerinti külföldi vállalkozás – (együttesen a Tao. tv. hatálya alá tartozó gazdálkodó szervezet) 1.1.1. Az adomány összege költségként elszámolható. A Tao. tv. 8. § (1) bekezdés d) pontja szerintAz adózás előtti eredményt növeli az a költségként, ráfordításként elszámolt, az adózás előtti eredmény csökkenéseként számításba.. read more →
2. Mit jelent a tartós adományozás?
A Civil tv. 2. § 27. pontja szerint a tartós adományozás: a civil szervezet és az adományozó által írásban kötött szerződés alapján nyújtott pénzbeli támogatás, ha a szerződésben az adományozó arra vállal kötelezettséget, hogy az adományt a szerződéskötés (szerződésmódosítás) évében és az azt követő legalább három évben, évente legalább egy alkalommal – azonos vagy növekvő.. read more →
1. Mit jelent az adomány?
Az adomány fogalmát a Civil törvény illetve a Tao tv. határozza meg: 1.1. a Civil tv. 2. § 1. pontja szerint adomány: a civil szervezetnek – létesítő okiratban rögzített céljaira – ellenszolgáltatás nélkül juttatott eszköz, illetve nyújtott szolgáltatás 1.2. a Tao tv. 4. § 1/a. pontja szerint az adomány: ¬ a közhasznú szervezet részére az.. read more →
Teljesítésigazolási Szakértői Szervet
BÜK Hírek:// forrás: www.bpbar.hu Forradalmi változásokat hozott az építésügyi lánctartozások megakadályozásáról szóló törvény – a perre de facto ügyvédkényszer lesz 2013. április 17. A törvény létrehozza a Teljesítésigazolási Szakértői Szervet („TSzSz”). A TSzSz a fő- és alvállalkozók általi teljesítést egy vizsgálatot követően igazolja, ha azt a megrendelő nem vagy nem megfelelően tette meg. A Magyar Kereskedelmi.. read more →
Szakmai gyakorlóhely I.
§. Új törvényi keret: ϖ 2011. évi CCIV. törvény a nemzeti felsőoktatásról ϖ 230/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet a felsőoktatási szakképzésről és a felsőoktatási képzéshez kapcsolódó szakmai gyakorlat egyes kérdéseiről Korábbi felsőoktatási törvény: ϖ 2005. évi CXXXIX. törvény a felsőoktatásról §§. 3. § (1) A képzésben a szakmai gyakorlat követelményeit a felsőoktatási szakképzés,.. read more →
NAV_üzemanyagárak
A személyi jövedelemadóról szóló – többször módosított – 1995. évi CXVII. törvény 82. § (2) bekezdése arra kötelezi a Nemzeti Adó- és Vámhivatalt, hogy havonta tegye közzé a tárgyhónapban a fogyasztási norma szerinti üzemanyagköltség-elszámolással kapcsolatosan alkalmazható üzemanyagárat. Ha a személyi jövedelemadó törvény hatálya alá tartozó magánszemély az üzemanyagköltséget a közleményben szereplő árak szerint számolja el,.. read more →
Bírósági meghagyás II.
A tárgyalás elmulasztásának következményei 136. § (1) Ha az első tárgyalást a felperes mulasztja el, és megelőzőleg nem kérte, hogy a bíróság a tárgyalást távollétében is tartsa meg, a bíróság az alperes kérelmére a pert megszünteti. (2) Ha az első tárgyalást az alperes mulasztja el, és írásbeli védekezést nem terjesztett elő, a bíróság a felperes.. read more →
Hagyatéki eljárás
A hagyatéki eljárást le kell folytatni, amennyiben az elhunyt után ingatlan, vagy leltározás alá eső ingóvagyon maradt. A hagyatéki eljárásról szóló 2010. évi XXXVIII. törvény értelmében minden haláleset után hivatalból meg kell hallgatni az elhunyt vér szerinti rokonait, hozzátartozóit, feltételezhető örököseit, illetve azt, aki ezen adatokról hatóságunkat tájékoztatni tudja az elhunyt hagyatékával kapcsolatban. A hagyatéki.. read more →
forrás: www.foldhivatal.hu » Földhivatal.hu/Földhasználati nyilvántartás » Földhivatal.hu/Földhasználati nyilvántartás változások “2013. január 1-jével, illetve 2013. február 1-jével változnak a földhasználati nyilvántartási eljárásra vonatkozó szabályok. A módosult szabályozást a termőföldről szóló 1994. évi LV. törvényt (a továbbiakban: Tft.) módosító 2012. évi CCXIII. törvény, és a földhasználati nyilvántartás részletes szabályairól szóló 356/2007. (XII. 23.) Korm. rendeletet (a továbbiakban: Fönyr.) módosító 355/2012. (XII.13.).. read more →